lørdag den 7. juni 2008

"En utraditionel værtsfamilie"


Dette var overskriften på en længe ventet mail, jeg modtog for 2 uger siden. Det var kl. 1.00 om natten da jeg tilfældigvis fik åbnet indbakken. Ligesom de andre gange jeg havde fået en mail fra AFS, regnede jeg med at det denne gang var noget med "Meld dig ind i de frivilliges forbund, bla bla...", men jeg blev istedet glædeligt overrasket! :)



Hej Andres
Jeg har lige fået mail fra USA, som har fundet en mulig værtsfamilie til dig. Men det er en ret utraditionel familie, da det er et homosexuelt par. De har værtet før hvor det har gået rigtigt godt, og de har vedhæftet en beskrivelse af dem selv. Da det er en anderledes familie har du mulighed for at takke nej, men jeg vil bede dig om at overveje det grundigt. Vi har før haft udvekslingstudenter hos homosexuelle par, og der har været en 100% succesrate. Du må meget gerne melde tilbage så hurtigt som muligt!


Curtis :)

Således har jeg nu fået en familie på den anden side af atlanten, endda en noget anderledes en af slagsen! Robert og Curtis har været sammen siden 1999, og bor i downtown Portland, Oregon. Robert er police officer, med en universitetsgrad i socialpsykologi(wow!). Curtis er lærer i 7. klasse med en grad i biologi og en mastergrad i læring. Det er nogle kloge hoveder jeg skal over til :)

Robert afprøver et nyt våben

Og her kommer så det mest fantastiske ;) De elsker begge at rejse, motionere/træne, se gode film, at ro kajak OG de har ingen kæledyr! :P Så jeg slipper jeg da for allergien det år.

Jeg har for nylig været til en lokal førorientering, hvor alle os i silkeborg egn som skal afsted, mødes for at gøre rede for de danske traditioner. Jeg skulle forklare hvorfor vi godt kan lide at slå katten af tønden, og tigge om slik en gang om året. Vi skulle lave dansk mad, og selvfølgelig lege nogle sociale tam-tam lege.

Jeg glæder mig utroligt meget til denne oplevelse, og så er der jo næsten kun 2 måneder til afrejsen fra København ;)




Ingen kommentarer: