søndag den 7. december 2008

HEJ ALLE JER DERHJEMME! :)
Saa er jeg atter herinde igen, og vil gerne bruge noget tid paa at fortaelle jer lidt om hvad jeg har gaaet og rodet rundt med herhenne siden sidst. Og "Happy holidays" til jer alle, foer jeg glemmer det :p Det har vaeret en rigtig god julemaaned herhenne so far, og vil gerne starte med at fortaelle jer om hvordan Robert, Curtis og Jeg anskaffede et juletrae, og derfra hvordan vi har forvandlet hele lejligheden til en rigtig "christmas cave". 

Det startede alt sammen her i loerdags hvor jeg stod ekstreeeemt tidligt op(det vil sige kl. 6), mens det stadig var moerkt, for derefter soevnigt at finde ud af hvad den hurtigste vej til Jackson Middle School var. Okay, vi spoler lige lidt tilbage: Dagen foer havde jeg modtaget en mail fra Sally-Ann fra AFS om at der skulle vaere noget "grape-fruit unloading" kl. 8 om morgenen, for dem der havde lyst til at hjaelpe. Som den flinke fyr jeg er, sagde jeg self. ja, men maatte saa selv sidde paa google maps og finde en avanceret rute dertil! Derfor stod jeg op kl. 6 om morgenen og var noed til at have goere med en irriteret bus chauffoer med attitude :/ Men det var da det vaerd at saa komme for tidligt, og snakke med den mexikanske truck driver fra Texas xD Han virkede meget enlig anyway :/ Men saa kom de andre en halv time senere, og jeg var den foerste til at begynde og smide rundt med de 10 kg. tunge kasser med forskellige blandinger af appelsiner og grape-frugter. Jeg havde lidt skyldfoelelse over at have vaeret vaek fra traeningscentret i lidt for lang tid, saa fik bare lige min workout den dag.

 

Det fortsatte med at loefte og smide kasser, og der kom flere og flere til for at hjaelpe. Jeg var den eneste som var villig til at gribe kasserne fra truck ladet, naar de blev smidt ned saa den tjans tog jeg, og fik da ogsaa respekt derfor. Vi blev beloennet med varm kakao fra Starbucks og donuts. Jeg havde ikke faaet noget morgenmad paa vej ud af doeren alligevel, saa det var nu fint nok. Jeg fik mange "kudos" for min insats lige fra den foerste kasse var loeftet til den sidste var sat paa plads(der var 1236 kasser i alt, 10 kg stykket). Denne mail modtog jeg fra Sally-Ann efter at hun havde givet mig et lift hjem: 
"Dear Andreas, 

 

I want to really thank you for making the extra effort to help AFS with our fundraiser today.  You did a lot of work and you were there the longest of anyone!  THANK YOU!"


Da jeg kom hjem, var Curtis og Robert begge klar til at tage paa jagt efter det perfekte juletrae! :) Vi moedte Kevin og hans kaereste Max nede i gangen, for derefter at foelge deres bil ud til et sted, der saelger traer for $15 stykket, modsat normalprisen alle andre steder paa ikke mindre end $50-$60 :/ godt at vi tog derud saa. Da vi kom derud begyndte vi at lede efter det perfekte trae, og det var ikke saa nemt. Enten var de for blege, for smaa eller bare lignede noget nogle havde koert ind i mere end et par gange. Da vi havde ledt rundt noget tid fandt vi saa endelig et trae der stod lige ved siden af det trae som Max og Kevin valgte at tage med hjem. Traeet blev spaendt paa taget af bilen i en lidt sjov facon, og vi var noedt til at stoppe paa vejen hjem da det begyndte at glide ned af bilen... men det gik altsammen til sidst, og vi sagde farvel til Kevin og Max. 


Julemusikken blev taendt, der saettes ild i den falke pejs, og Robert fejer febrilsk rundt for at fjerne det loese gran. Som den perfektionist Curtis er, tog det os ikke mindre end en halv times tid bare for at faa den rigtige vinkel paa traeet, og da det saa ikke virkede maatte vi bringe en motorsav op i stuen for lige at beskaere grannen. Derefter, var der saa bare at grave dybt i julekassen der blev bragt op fra kaelderrummet. Der var alskens noeddeknaekkere, mexikanske julemaend, og finske rensdyr samt en lille dansk livgarde, fra deres besoeg i Danmark :) Det var festligt at putte lys i traeet, og nu staar det saa fint og blinker taet ved pejsen. Jeg fik endda lov til at saette lys op pa balkonen, saa alle i nabolaget kan se det. 




Senere paa aftenen tog jeg saa til en AFS "fest", med bingo, white elefant gift, og mad. Det var nu lidt slattent med maden, og det virkede som om at bingo og de andre lege varede lidt for laenge :/ min gave var en kasse med pebermyntestaenger(candy canes), og jeg modtog en lille dinosaur dukke som egentlig er meget soed at se paa. Derfra blev jeg saa koert hjem om aftenen af Sally-Ann, sammen med nogle af de andre, og jeg saa lidt tv med Robert foer jeg gik i seng, godt udmattet! 





Ingen kommentarer: